Tavaly vettem észre, hogy Vadas Ernő Nagykanizsán született, én is, de ne keressetek semmilyen összefüggést!
Legjobb barátom segített, s mivel Önkormányzati képviselő, indítványozta a képviselőtestületnek, hogy Vadas Ernőről nevezzenek el utcát. Megtörtént, van Vadas Ernő utca Nagykanizsán!  Bővebben ITT!
 
Idén lesz Vadas Ernő 110 éves december 17-én. Szeretnénk késő ősszel egy kiállítást és egy kis ünnepséget rendezni, s ha sikerül, akkor nagyon nagy hírveréssel, mert itthon ismerik a legkevésbé.
Így jutottam el Keleti Éva fotóművészhez, aki kérésemre meghívott és a lakásán beszélgethettünk másfél órát. Rengeteget segített, ellátott telefonszámokkal és biztatott, hogy hivatkozhatok rá.
Szeretném, ha segítenétek a munkánkba, mert a feladat óriási, az idő rövid. Ilyen szempontból szerencsés vagyok, mert Kecskeméten és Budapesten lenne rengeteg segítenivaló.
Fél lábon állni másfél óráig az maga a rettenet, de Keleti Évával  beszélgetni az másfél másodperc és hatalmas élmény!
Természetesen megemlítettem a Látó-kört is, és nagy örömömre érdeklődött a tagok iránt.
Királlyal kezdtem a névsort, azonnal mondta, hogy: Ismerem, kecskeméti és „Hihetetlen rendes ember!” Szó szerint idéztem, de ami a lényeg, az az, amilyen szeretettel mondta. Visszahallgatva a felvételt (amit engedélyével készítettem) úgy érzem, mondott volna még többet is, de éppen én akartam beszélni, beszélni!
Email-be elküldtem a Látó-kör webcímét és ajánlottam, hogy a honlapokat is nézze meg.
Kértem egy autogramot Nekünk, és azt, hogy készíthessek róla egy-két felvételt. Azonnal teljesítette a kérésemet, ajánlotta, hogy hol fotózzam, és rögtön, őszintén elnézést kért, hogy beleszólt a fotózásba. Én pedig fotóztam, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, de Fonyód magasságába jöttem rá, hogy mekkora „pofátlanság” volt ez a részemről, kb. mintha Bejartot kértem volna meg, hogy nézze meg, hogy hogyan balettozok!
Mindegy! Elkövettem, és most nézhetitek! A nekünk szóló üzenetét rápéeseztem!

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr461326065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2009.08.20. 20:32:19

Főfügem! Ez nagyszerű cselekedet volt a részedről, függetlenül attól, hogy a mindig kedves és udvarias Keleti Éva mit mondott szerény személyemről. (Habár smúzolni még tényleg nem hallotta Őt senki, tudomásom szerint, ha valaki nem tetszik neki, akkor udvariasságból sem mond róla jót ...)Bizonyára nagyszerű személyiségének hatása is szerepet játszott ebben, de valószínűleg eddigi pályafutásod legjobb portréját készítetted róla.
Külön köszönet érte, hogy a Látó-kört is népszerűsítetted. Hovatovább oda jutunk, hogy érdeklődő látogatónk már lesz, csak épp a szerzők fogynak el ... :-(
Természetesen nagyon sziveseb segítek a Vadas Ernővel kapcsolatos anyagok gyűjtésében, gondolom Te is a Magyar Fotográfiai Múzeumra gondoltál, amikor az itteni kapcsolatok szükségességéről írtál. Ha még a hét végéig le tudnád vázlatosan írni, mire is van szükséged, akkor már hétfőn tudnék beszélni Baki Péterrel, a műzeum igazgatójával, mert fogunk találkozni. (Mellesleg Keleti Éva is ott lesz, mert a Magyar Fotográfiai Alapítvány kuratóriumi ülése lesz.)
Persze legelső sorban is annak a buzgalomnak örülök, hogy ennek a nagyszerű fotóművésznek, Vadas Ernőnek az életművét ápoljátok, és hogy ebben Te is kezdeményező szerepet játszol. Büszke vagyok rá, hogy ilyen tagjai vannak a Látó-körnek!

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2009.08.20. 20:59:57

@Kir_Royal: Ne aggódj! A szerzők nem fogynak el, csak éppen "szereznek"!:)))
Láthatod!
Természetesen pontosan erre gondoltam, és a művésznő is azonnal ezt javasolta, megemlítve kitűnő kapcsolatodat Baki Péterrel. E-mailben elküldöm, hogy mire gondoltam.

A budapestieket, pedig riportok készítésére szeretném kérni, természetesen fotókkal!

Nem is ismered a pályafutásomat!:)))

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2009.08.24. 14:50:32

Valóban, remek anyagot hoztál össze!
Teszek is fel egy fotót.

rajli · http://rajlicska.blogspot.com/ 2009.08.25. 18:33:45

Sok sikert kívánok és még több kitartást a munkádhoz János!
Keleti Évának köszönjük, hogy dedikált kis fotósközösségünknek!
Nagyszerű portré!
süti beállítások módosítása