Egy emlék

Főfüge

2009.06.11. 15:37

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr711179049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zitalma-Parfüm 2009.06.12. 07:29:51

Kinek az emléke, és miért?
A csinos üveg emléke a jó boráról? vagy a gazda emléke, amikor már két árnyékot lát, emlékezik vajon 1 vagy 2 üveg nedü van a fejében?
A foto viszont ezzel az igazán szép zöld veltelini színével csupa élet csupa derű meg minden harmadoló szerkesztésével jó lett!!!

Grat!

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2009.06.12. 09:48:01

@Zitalma-Parfüm:
Egy kedves ismerősöm kért arra, hogy szeretne kapni, egy "lélekvigasztaló" képet tőlem, mert meghalt legkedvesebb barátnője, akivel a nagyon szoros barátságuk, már negyven éve tartott. Nem volt sok időm a kidolgozásra, pedig már
a felvétel régóta megvan, csak gondolkodtam, hogy mit kezdjek vele, mert tetszett és több elgondolásom is volt. Abban biztos voltam, hogy a "megrendelő” környezetében nem értik félre, s mivel érdemesnek tartottam, arra, hogy Nektek is megmutassam, tudtam, hogy nagyon, nagyon fontos a jó cím, mert bizonyos képeket, bizonyos időben, bizonyos környezetben, csak a címe teszi a pontos helyére. (mégis elcsesztem, mert Emlékezés lett volna a jobb cím!) Természetesen vannak olyan fotók, amik nem igényelnek semmilyen címet, mert úgy ütősek. Persze én a címadás híve vagyok, és nem a direkt címeknek.
editthy.freeblog.hu/archives/2007/03/19/Szomoru_tulipan_/

Ezt a képet André Kertész 1939-ben készítette „Szomorú tulipán” címmel és akkor, nem hiszem, hogy túlzottan magyarázkodni kellett, hogy miről szól. A mai fiataloknak, (így nekem is!) már nagyon fontos, hogy ott van a dátum 1939. Természetesen megnézném, hogy a mester mit írt a kép hátuljára, mert valahol olvastam, hogy elég bőséges jegyzeteket szokott a képei hátoldalára írni. Én is csináltam egy Szomorú tulipánt (azért is tettem a címet idézőjelbe) Mindenkinek nagyon tetszett idáig, de igazi sikere, mégis, csak a közvetlen környezetemben van, mert Ők tudják, hogy miről szól.

Félre ne értsd kedves Zita, nem haragszom ám, csak le kellett írnom ezeket, mert a Rajli is így értelmezte, ( bár ott a vastag fekete keret, igaz, hogy életében nem tudott keretezni!:)))
) s nem akartam, hogy ismerve az oldal vidámságát ez „terjedjen”, mert az már kellemetlen tud lenni.
Viszont segíthetnétek abban, hogy kellett volna csinálnom, hogy egyértelműbb legyen az üzenete.
Zita! Keresd meg a Látó-körön az Üvegtánc c. képemet, azt viszont azért készítettem! )))))
A Nóra azonnal, bele a közepébe. Örültem is!

Zitalma-Parfüm 2009.06.12. 21:40:30

Mea culpa!

Elnézést kedves Főfüge! Sajnálom, hogy pont az ellenkezője jött át, Ami miatt nekem tényleg a vidámabb értelmezés jutott az eszembe, az amit írtam is, az élő zöld ragyogás, A fekete keret nem jelent gyászt, sőt a kiemelés fontos része.Ha fájdalmat akarsz mutatni azt szürkében vagyis ff.ben valami fátyolos cseppes üzenettel. Bár lehet az már nagyon didaktikus. De tényleg bevallom egy üres boros üvegről nem a gyász jut eszembe, pedig én ha "részeg" vagyok néha sírok nagy őszinteségemben mielőtt elalszom:-)
Szóval részvétem és elnézésedet kérem!
A Kertész fotóját imádom, egyik kedvencem.

Üdv Z

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2009.06.13. 22:50:26

Érdekes, nekem az egy üveg - két árnyék kompozícióból összeállt az, hogy valami vagy valaki hiányzik, és róla szól a kép.
Remek darabja a sorozatodnak!

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2009.06.14. 21:25:01

Mint az üvegbe zárt lelkek, szólítják egymást az árnyak: két félből, így lesz egész.

Polla 2009.06.15. 19:16:52

Üdvözlök mindenkit. Az én kérésemre kereste elő ezt a képet Főfüge. Amikor elküldte rögtön azt éreztem, hogy ez a kép mindent kifejez abból amit érzek. A magára maradottság érzését a fájó hiányt az emlékeket. Ugyanakkor a szinek miatt mégsem gyászos a kép.
Az én szívemnek nagyon kedves, már csak azért is hiszen vigasztalást már sokféleképpen kaptam, de képben még soha. Igen, az Emlékezés a tökéletes cím.

Zitalma-Parfüm 2009.06.15. 19:22:00

Kedves Polla!

Örülök, hogy itt vagy, és ha a kép a szívedhez szól az mindennél többet ér!

Üdv :Zita
süti beállítások módosítása