Először is: boldog új évet, most már az "innenső" oldalról. :-) Az első jó hír: mától nincsenek reklámok a blogban.

Másodszor: én megtalálni vélem a jelenlegi formában a Látó-kör baráti fotós blogjának új arculatát. Igyekeztem a véleményeket és hozzászólásokat figyelembe venni, de természetesen lehetőség van a további finomításra szerény programozói ismereteim korlátain belül. (Valójában hályogkovács módjára, afféle kisérletező módszerrel, logikai alapon fejlesztgettem eddig is ...) Továbbra is várom a véleényeket - aztán majd meglátjuk. (És ne felejtsétek el: mostantól 700 px széles képeket is fel lehet tölteni!)

Harmadszor: említettem, hogy gondolkodom néhány dolgon a tartalmi felfrissülés érdekében. Nem mintha eddig gond lett volna, vagy ilyesmi, de talán néhány újítás nem válik kárunkra.Találkozóink alkalmával jó játéknak bizonyult egy megadott témában készített képek összevetése. Arra gondoltam, hogy valami ilyesmit bevezethetnénk a blogon is. Minden hónap elején - figyelemmel a közben tőletek érkező javaslatokra is - megjelölnék egy témát, és a hónap során ebben a témakörben várnánk képek feltöltését Gyorsan hozzáteszem, hogy ez nem korlátozza egyéb fotók nyilvánosságrahozatalát, és természetesen kényszert sem jelent, akinek az adott témához nincs ötlete, vagy épp elromlott a fényképezőgépe, nyugodtan kihagyhat egy-egy fordulót. Hangsúlyozottan nem versenyről van szó, de természetesen, mint minden egyes kép esetében, a tematikus képekhez is várnánk hozzászólásokat, kommenteket.

Januári témánk legyen a felülnézet. Olyan képeket várnánk, amelyek felülnézetből ábrázolják a témát. Lépték megkötés nincs, lehet légifelvétel, utcakő, vagy hangyák harca a morzsáért. Meg persze bármi más is, diszkvalifikálni senkit sem fogunk. Örömmel várjuk nem látókörös barátaink képeit is. Ehhez előzetesen be kellene jelentkezni nálam a láto_kor@freemail.hu címen.

A másik újítási ötletem azon alapul, hogy a legtöbbünk autodidakta módon ismerkedik a fotózás és az utómunka rejtelmeivel. Sokat tanulhatnánk egymástól egy-egy technikai fogás ismertetésével, vagy akár csak olyan internetes olalakra való figyelemfelhívással, ahonnan különféle tippek és trükkök ismerhetők meg. Úgyhogy várnánk az "Én így csinálom" tárgyú bekegyzéseket is.

Főfüge áldásos tevékenységének hála már nem újdonság a kiállításokról szóló beszámoló, de szorgalmaznám azt is, hogy ha valaki látott egy érdekes kiállítást, kezébe került egy könyv vagy talált érdekes oldalt a neten, arra hívja fel a figyelmünket. Pl születhetnének bejegyzések kedvenc fotósokról, persze képekkel és pár személyes szóval.

Remélem, sikeres lesz az új évünk is, de a remény mellé egy kis aktivitást is párosítva nagyobb esélyünk lehet erre.

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr5851673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2009.01.01. 17:40:03

Nekem nagyon tetszik az ötlet, a külsőnk, és egyébként is minden. :)
Örülök nagyon ennek a közöstémásképek készítésének, és a januári téma meg pláne!! :)
Az jó lenne, ha ezeket a fotókat egy bizonyos napon töltenénk fel minden hónapban, így mindenki tudná előre, hogy mikorra is kell elkészülni a műveknek. Meg akár azt is lehetne, hogy minden hónapban valaki más találja ki a témát is, ez sem kis feladat. :)

Én már megyek is, és aktivizálom magam. :))

Pusszantás mindenkinek így 2009-ben!! :)

Aramiss 2009.01.01. 18:26:33

Kellemesen elegánsos a megjelelnés.Épp előbb tettem fel egy képet ami teljesen véletlenül felülnézetes, mindjárt ki is cserélem 700 pixelesre.

Látó-kör 2009.01.01. 20:11:12

@GPX_600: Szerintem nem kell feltétlenül ugyanazon a napon feltölteni a képeket, kinek mikor jön össze, legalább arra tudunk koncentrálni.
Még csak jelezni sem kell feltétlenül, hogy "na ez az én tematikus képem", úgyis kiderül. De persze lehet szövegeket is hozzátenni.

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2009.01.01. 23:11:13

Aki csinált már magának Blogot, az tudja, aki nem, az nem is képzeli, hogy ennek a szerkesztését, nem gondolkodó embereknek találták ki! Én már ezen keresztül mentem, sőt gyakorlott "oldalkezelők" sirámait lehet olvasni, azért, mert a szoftverek készítését "médiás rabszolgákra" bízzák! Itt abba is hagyom, csak ennyi kellet ahhoz, hogy tudassam mindenkivel, hogy ez a látszólag egyszerű dolog, milyen szemétmódon bonyolult tud lenni! Sőt, még azt is beszámítva, hogy mások véleményét is ki kell kérnem. Nekem, már a család is sok volt!
De!
Vannak objektív igazságok, amik mindenkitől függetlenül léteznek. Ilyen a fekete, vagy a nagyon sötétszürke háttér! Működik! Ez a világosszürke megöli a képeket! És most itt nem sorolom fel, hogy mit tesz, a balról jobbratörténő világosodás!
Minden környezethez lehet alkalmazkodni, jól, rosszul, de ha közlöm, hogy megjelenés Trabanttal, gumicsizmában, és mindenki eleget tesz a követelményeknek, akkor nem igazán lehet átterelni senkit az Operába, ill. kevésbé repi helyen, meg a túlöltözés válik kellemetlenebbé.

A lényeg! Semmi gond az át- és megújulás miatt. A gondom az, hogy a régi képek itt furán látszanak, az újak, meg a régibe nem felelnének meg.
Ha tudjuk a méretet, a képet körülvevő színeket, formákat, akkor mindenki ahhoz igazítja a képét. Nagyon fontos a környezet!
Mivel nem ismerem ezen oldal szerkesztési lehetőségeit, szeretném tisztelettel javasolni, hogy kérdezzük meg a működtetőket, hogy van e arra mód, hogy lezárandó "egy régi korszakot"
a régebbi képek a régi köntösben, az újak, meg az új köntösben jelenjenek meg
Nagyon sok képünk, hülyén néz ki a nagyobb helyen kisebb méretben, stb.
Ha nincs mód, akkor nincs, de próbáljuk meg, mert véleményem szerint, ha hozzászokunk az újhoz, akkor érdemtelenül devalválódnak a régi módon felrakott fotók!

A többi javaslatot, meg üdvözlöm, mert „párbeszédesebbé” teszi az oldalt, többen lesznek kíváncsiak a műhelymunkára, többen fogják azt az iskolát követni, amit remek fotósok hoztak létre, és kimondva, kimondatlanul követésre méltónak találtak!

A jó fotósok megvannak, az irány jó! És nagyon megköveteli az amatőr mozgalom a jó iskolákat, mert nem biztos, hogy az amatőrök, az amatőrök!

BUÉK mindenkinek és KirRoyalt, ezennel az eddigi senkinemtudjamilyenszemét munkáért
Főfügei dicséret első fokozatában részesítem! (mit tudni!)

Főfüge

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2009.01.02. 12:14:45

Timitől függetlenül nekem is egyből az volt a gondolatom, hogy jó ötlet lenne egy adott napon feltölteni ezeket a képeket, hogy azokat együtt láthassuk. Hiába, egy rugóra jár az agyunk. :)
De ahogy látom ez nem aratott túl nagy sikert, sebaj! :)

Nekem az oldal jelenlegi megjelenése határozottan tetszik, ahogy Aramiss is írta elegáns. Ha lehet ilyet én erre szavaznék! :)

Visszanéztem én is a régi képeket és nem éreztem, hogy bármelyiknek is nagyon rosszul állt volna.
Az hogy a képek nagyon baloldalra húznak lehet nem a legszerencsésebb, de sajnos kötnünk kell némi kompromisszumot. Egy ilyen blogon a programozás is egy elég kötött játék.

A másik oldal, hogy sokan vagyunk itt, sok félék.
Mindenkinek megvan a maga határozott elképzelése, stílusa. Ezekhez mind más és más körítés áll igazán jól. Így aztán a végeredmény is mindenképp egy kompromisszum eredménye.
A mostani szerintem egy elég jól sikerült megjelenés.
Elegáns, de ugyanakkor nem túl tolakodó, kellően semleges ahhoz, hogy szinte semmilyen képet ne befolyásoljon negatívan.
A világosszürke önmagában tényleg elég lapos tud lenni, de ezzel az átmenettel nagyon szép lett. Semleges, de ezzel az átmenettel Laci mégis csempészett bele egy kis dinamikát.

Nekem már így önmagában is teszik ez az átmenetes szürke háttér, de ha valaki mindenképpen egyéb alternatív hátteret szeretne, akkor tehet a képére tetszőleges színű "paszpartut" is, a jelenlegi 700 pixelbe még ez is belefér.

BUÉK! :)

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2009.01.02. 13:49:58

Még egy apróság.
Megörültem, hogy ebben a verzióban nem került a képek köré automatikusan pár pixelnyi fekete keret, de úgy látom most ismét van.
Ez is olyan dolog ami nem minden képnek áll jól, aki meg szeretne rá az úgyis tesz rá. Ezért én jobban díjazom mikor alapból nincs semmi.

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2009.01.02. 15:08:19

Most már értem, hogy Ti tulajdonképpen, egy helyen szeretnétek látni a "hónap képeit" Az más. Nem tudom, hogy lehet e itt ugynevezett címkézést választani, mert ha jól értettem akkor az egyhelyre rakja a képeket.

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2009.01.02. 16:18:35

Üzenet az adminnak:

Köszönöm a gyors igazítást és a sok belefektetett energiát!

ET-

:)

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2009.01.02. 20:05:02

Nagyon tetszik az oldal kinézete. Kultúrált és egyszerű. Szépen érvényesülnek a fotók.
Tetszik ez a havi programajánlat, de szerintem nehezen lehetne összehozni az egyidőbeni feltöltéseket. Majd csak egyszer szembe jön egy jó kis téma, amit felülről is gyórsan le lehet fotózni...
Gabes

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2009.01.03. 22:24:31

Hű, mennyi minden történt errefelé.
Az új oldal tetszik, bár bevallom a szerző nevét mindig a másik oldalon keresem a dátum helyén. :)
Szerintem jó így.

Látom téma is van.
Lehet nem olvastam végig figyelmesen, de lenne pár kérdésem:
-Hozhatok fotós barátom képét is?
-Hány kép kellene/fő 3-4?

Látó-kör 2009.01.04. 08:32:22

@tesztfoto: Szerintem a szerző nevének helyét hamarosan megszokod, de ha gondolod, a betűméret ott még növelhető, hogy feltűnőbb legyen.
A "hónap témája" fotók száma nem korlátozott, mivel nem versenyről, hanem inkább egyfajta játékról van szó: lássuk, hogy a különböző stílusban alkotó fotósok mit kezdenek egy adott témával.
Ami a barátok képeit illeti erre már láthattál példát Surtess képének feltöltésekor. Saját neved alatt, a szerző megjelölésével teheted közszemlére a képet.
A méretet a blog lehetőségei határozzák meg. A maximális szélesség 700 pixel, de ezt egy álló képnél talán nem is kellene kihasználni. Általában véve azt javasolnám, hogy a feltöltött kép hosszabbik oldala legyen mindig 700 px.
süti beállítások módosítása