Sziasztok!

Ismét úti beszámolóval jövök, ha ti is akarjátok.

Bejártuk Egyiptomban a Sínai-félszigetet, Izraelben Jeruzsálemet, Illetve Palesztínában Betlehemet. Sok- sok fotóm van, amit szívesen megmutatok nektek.

Úgy gondoltam, hogy sok gépelés helyett inkább majd a wikipedia megfelelő passzusait linkelem, legalábis ami a bibliai, történelmi vonatkozásokat illeti, de rögtön az elején hiányosságokkal találtam szemben magam. A wikipedián nincs Szent Sír Bazilika szócikk. (!!!)

Első képem pedig itt készült. A Szent Sír Bazilika a Golgotán / Kálvárián van, ez Jézus keresztre feszítésének legvalószínübb helye. A Bazilikán belül található a XII. XIII. XIV. stáció: Jézust megfosztják ruhájától, Jézust keresztre feszítik, Jézus meghal a kereszten.

A hely - sajnos - nem olyan emelkedett, mint ahogyan az ember hinné, vagy szeretné. Egy útikönyvben a következőt olvastam: Jeruzsálem a világ legszentebb helye ... vagy keresztény vidámpark?  A rengeteg bóvli, a tömeg, az agresszív árusok, a szemtelenül magas árak nem teszik lehetővé a vallásos áhitatot, de még az elmélyült szemlélődést a magunkfajta túristáknak sem. Mondhatom, hogy kiábrándító. (Másodszor jártam Jeruzsálemben, korábban 10 évvel ezelőtt, akkor nem ez volt a tapasztalatom).

Remélem, ez a fotó békét áraszt.

  Egy esti fotó Dávid Király tornyáról,   illetve egy korareggeli pillanatfelvétel a Siratófalhoz vezető utcában.

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr4748878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2008.11.04. 14:59:50

Bizony szép helyen jártál! Várom az élményeidet is, természetesen sok-sok képpel!

Én is szivesen elmennék egyszer Jeruzsálembe. Csak ne lenne olyan messze az a Közel-kelet!!!

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2008.11.04. 15:21:15

Szomorú..
Kérdés ha minden eladó, mi marad a végén?

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.11.04. 16:40:49

Én is jártam Jeruzsálemben - igaz, hogy annak is majd' 10 éve. Én már akkor is azt láttam, hogy a kersztény zarándoklat - üzlet. Rendetegen tolongtak az összes szent helynek minősített templomban, és a kufárok is szinte bent árúsítottak a templom épületében (bár azok, akiket Jézus kikergetett, ugyebár még nem keresztények voltak, hanem zsidók, és magatartásuk éppenséggel a zsidó vallási szabályokat sértette ...)
A képek jók, hűen festik le a helyet. Várunk még többet!

gacsi (nonci) 2008.11.05. 10:55:01

Hangulatos fotók,
én is várom a folytatást! :))

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2008.11.06. 17:41:43

Szeretem a beszámolókat, mindig érdeklődéssel nézegetem a képeket, és olvasom a hozzá fűzött sorokat.
süti beállítások módosítása