A ragyogó szombati (jav.: KirRoyal) vasárnapi napfény kicsalt bennünket a természetbe. Öveges Lacival és Papp Elek barátunkkal kimentünk a fülöpházi buckák közé - talán inkább kirándulni, mint fényképezni.

A túra vége felé arról beszélgettünk (miközben Elek épp a betelt memóriakártyát cserélte), hogy vajon hány használható kép született aznap. Abban maradtunk, hogy ha csak egyetlen egy is van, már megérte fényképezőgépet hozni. Mindenesetre megegyeztünk abban, hogy mindenki megmutatja a többieknek azt a három képet, amelyet legjobbnak tart (akkor is, ha önmagában esetleg nem is olyan jó ...)

Íme hát az én három képem, amely (mint erre Tüske oly helyesen rámutatott a kommentekben) nem sorozat, hacsak annyiban nem, hogy különböző megközelítéseket alkalmaz, vagyis a három képet nem a hasonlóságuk, hanem a különbözőségük kapcsolja össze.

Annyit még, hogy PekZo és Tüske javaslatára megváltoztattam a képek sorrendjét. A középső maradt a helyén, az első és az utolsó helyet cserélt.

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr35721318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PekZo 2008.10.20. 08:07:11

Ezek jó kis stílusgyakorlatok, három kép, három színvilág, három hangulat és kompozíció. A felső minden szabályt felrúgó, a középső a témához közel menő, az utolsó pedig a klasszikus, nagy, elmozdíthatatlan kamera, és a klasszikus szabályok betartása.
Lehet, hogy hülyén hangzik, de nekem fordított sorrendben jobban tetszene - a kronológia miatt.

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2008.10.20. 15:18:16

Pekzo azt hiszem jól megfogalmazta mi lehetett a célod.
3 kép, három féle megközelítés és egy téma.

Az elgondolás izgalmas és a megoldás is jó, ugyanakkor a tálalás már kevésbé tetszik.
Mert így szorosan egymás után elénk tárva akarva akaratlanul is sorozatként kezdem kezelni.
E három kép mondanivalója hiába ugyanaz, ha a képi világuk közötti kapocs hiányzik. Épp ezért képileg mint sorozat nekem nem áll össze.

Mint tanulmány és 3 egymástól különálló képként kezeljük akkor tetszik, de akkor én kicsit nagyobb szünetekkel raktam volna fel a képeket jelezve, hogy értelmezésük külön külön értendő.

Ha külön nézem a képeket látható, hogy egy témára próbáltál 3 féle megközelítést találni. Mindezt 3 féle utómunkával mégjobban kiemelni. De ennél sokkal komolyabb különbség a képek között a 3 különböző felfogás, a 3 különböző értelmezése a témának.
Míg az utolsó kettő igencsak konrét és racionális, addig az első sokkal kevésbé szájbarágos, az egészet a sokkal finomabb érzelmeken hangulatokon keresztül közelíti meg.

Pont ezért teljesen egyetértek Zolival, hogy fordított sorrend jobb lenne, hisz az elsőben a többihez képest olyan színtű plusz töltés van, hogy után a másik kettő gyakorlatilag már szinte érdektelen.

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2008.10.20. 15:21:39

Még annyit hozzáfűznék, hogy az első kép nagyon kellemes meglepetés tőled.
Nagyon új ez ahhoz képest amit eddig láttam tőled és nagyon tetszik!

nonci 2008.10.20. 19:20:59

És Papp Elek fotói?
Én az első kettőt sorozatba tudnám fűzni, szerintem nagyon hasonló a stílusuk, különösen a középső tetszik nekem.

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2008.10.20. 23:06:23

Azt Tőled tudom, hogy a szombati napfény kicsalt benneteket a természetbe kirándulni, Aramiss-tól meg tudjuk, hogy a képek vasárnapiak. Hol vannak a csárdában készült képek???

Azt írod, hogy a három képet a különbözőségük kapcsolja össze.
Az első kettőt szerintem nem! Látszólag különbözőek, de láthatóan ugyan ott készült és nekem az az üzenete, hogy bizonyos helyzetekben , ha felülről messziről, felületesen szemlélünk dolgokat, akkor még szép is lehet, mint a felső képed, de ha lemegyünk a mélybe, a dolgok lényegéhez, akkor teljesen más a helyzet!

Azon szerencsések közé tartozok, akik ma láthattam mind a három képed, az összes variációban. Mire oda értem volna, hogy írok, arra más volt a "felállás"! Most jó!

Elek is ott volt? Ja!? Így könnyű! Így én is tudnék!:)))

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.10.21. 12:39:05

Mindenkinek nagyon köszönöm a hasznos hozzászólásokat. Nem is tudom, mikor kaptam utoljára ennyi impulzust ezen az oldalon.
Nem akarok minden hozzászólásra tételesen válaszolni, de néhány dologra azért mégis:
- PekZo és Tüske: tulajdonképpen mindhárom kép kísérleti jellegű, s ahogyan látjátok is, másfajta megközelítést alkalmaztam. Lehet, hogy a mostani sorrand szerinti első kettő közelebb áll egymáshoz, az utolsó kicsit távolabb, de a mostani sorrend nagyjából megfelel a klasszikustól a mai független fotográfia felé vezető útnak (és egyben a kamera is halad a földfelszín irányába). Örülök Tüske elismerésének az utolsó fotót illetően, de még nem tudom, hogy új stílus-e ez nálam, vagy egy "kiszaladt" fotó.
- Főfüge: nagyon érdekes a gondolatod a "távolról minden szép - közelről látjuk a zűrzavart" párhuzamról. Ha folytathatom az utolsó képpel: egészen az alapoknál pedig az is kitűnik, mennyire üresek a dolgok valójában.
- Gabi: Eleket próbáltam kapacitálni, hogy csatlakozzon hozzánk, és mutassa be itt a fotóit, de kétségtelen, hogy most ő is az útkeresés időszakában jár, és még bizonytalan abban is, hogy a fotókat, amelyeket most készített, vállalni tudja-e később. Én láttam amúgy a képeket, tényleg eléggé szokatlanok tőle, de egyáltalán nem rosszak, mégis, tisztelben tartom az óhaját.

Marla Singer (Nóra) · http://balazsnora.hu 2008.10.21. 15:06:12

A gyapotszerű növényes nagyon hasonlít arra, amit a konyha dizájnoláshoz csináltál sorozatot. Nekem egyébként ebben a képben van az a fajta burjánzó élet, ami most tetszik, amire szükségem van. Szóval én ezt választanám, de okos magyarázatot nem tudok mondani, miért.

Aramiss 2008.10.22. 08:06:12

Elismerve a harmadik kép hangulati és vizális erejét nekem a maásodik a kedvencem, az első pedig a régi szép időkre emlékeztet amikor még elsősorban szépet akartunk fényképezni...manapság ez legfeljebb akkor történik ha nagyon koncentrálunk : ) Látom átjavítottad a szombator pedig tényleg szombaton kirándultunk-fotóztunk, csak én vasárnapi képek címet akartam adni a csomagnak ( egyébként vasárnap dolgoztam ki öket: ) ) a vasárnapi autós, vasárnapi iskola képzettársításaként utalva a felhőtlen és felelőtlen szórakozás élményére.

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2008.10.23. 20:55:32

Érdekes gondolatok, jó volt olvasni a véleményeteket. Hozzám a középső kép áll legközelebb, köszönhetően a mesebeli hangulatának.
süti beállítások módosítása