Június 3-án nyílt, és szeptember 7-ig látogatható a Mai Manó Házban Lucien Hervé "Párizsi fotográfiák és művészportrék" című kiállítása. A fotográfiai története iránt érdeklődő, de abban kevésbé jártas olvasó számára sem meglepő, hogy e nagyon francia nevű fotográfus is Magyarországon született - egészen pontosan Hódmezővásárhelyen, és az Elkán László nevet kapta. Őt tartják az absztrakt fotó, ezen belül is az épületfényképezés egyik legnagyobb alakjának. Nem véletlen, hogy Le Corbusier "udvari" fényképésze, Grupius, Nervi és Marcel Breuer személyes barátja volt. Alig néhány napja, június 26-án volt egy éve, hogy 97 éves korában elhunyt.

A Mai Manó Házas kiállítás (én már láttam) is nagyon izgalmas, és feltétlenul meg kell nézni mindenkinek, aki a portréfotózás és az absztrakt fényképezés iránt érdeklődik, noha a szerző már-már ikonikus képeiből kevés látható. Próbáltam összegyűjteni néhány képet kedvcsinálónak a netről, de meglepően keveset találtam. Azért négyet megmutatok az ismertebbek közül.

A kiállítás kapcsán szeretném nektek megmutatni egy nemrégen, Veronában készült képemet. Nem épp épületfotó, de szellemiségében azért szándékom és reményem szerint nem idegen Lucien Hervé fotóitól.

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr75555004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-kadris- 2008.07.05. 22:13:39

Imádom Hervét, milyen furcs épp ma szerkesztgettem a honlapom, és pont Hervé egy idézete is felkerült!

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2008.07.05. 22:37:21

Szia Laci!

Nagyon köszönöm a figyelmességed, bizony négy kép is elég, hogy azonnal lássuk, hogy Ő nem volt akárki, de természetesen a mai technikai lehetőségek mellett, ez szégyenteljes! Természetesen egy fotokiállítás hangulatát semmi nem pótolja!
Ezért is mentem el a KirRoyal Aramiss kiállítására, bár majd' minden képet ismertem. Mindenki, mindenkit ismer a neten, de egy kecskeméti "rövid" hétvége, nem pótól semilyen más megoldást.
Papp Elekkel való találkozásom, ami elmulasztolódott Budapesten (nem is tudtam, hogy ott van) az nagyon nagy hatással volt rám, nem beszéltünk fotózásról, szerkesztésről, csak egy elfuserált diktafonról, de rövid időre bekerültem az Ő aurájába, s ha egyszer sikerül úgy fotóznom, ahogy már régóta tervezem, akkor remélem Őt is fogom érezni a képeken, csakúgy mint a Látó-kör szuper csapatát. És ez nem púder, ezt én komolyan gondolom!
Nem nevezném meg, hogy kinek a feladata lenne, csak a fotózást figyelembe véve, hogy minden Magyar nagyság szerepeljen egy "oldalon"
Óriási a lemaradás!
Próbáljatok Papp Elek mesteréről Tóth Istvánról megtudni valamit a neten!
Nevetséges!
Talán, a Látókör is felvállalhatná, e hiányosság pótlását.
Kedden megyek Budapestre és négy napnak megfelelő programom van, s csak remélem, hogy meg tudom nézni a kiállítást!

Mégegyszer köszönöm!

Főfüge

Bocsi, de a képedről, majd később, mert az se semmi!

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2008.07.06. 02:16:44

Tetszik, hogy időnként készülnek ilyen bejegyzések.

PekZo 2008.07.07. 12:45:22

Megnézem majd valamikor, nagy kedvencem.

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.07.07. 12:53:03

Azt hiszem, hibát követtem el, amikor a saját képemet a kiállításra való felhívás mellé tettem - a képről senki sem ír semmit ...
Vagy addig örüljek, amíg így marad? :-)

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.07.07. 13:27:15

Főfügének: A neten tényleg alig található valami Tóth István, "az Évszázad Kiváló Fotóművésze" minkáiból, de nekem van néhány albumom tőle, megpróbálok összeállítani esetleg egy kis anyagot, ha van érdeklődés.
Egyébként Révkomáromban, a Dunamenti Múzeumban (Nádor u. 8.) június 20-dikán nyílt, és szeptemben 20-dikáig van nyitva a művész 85. születésnapja alkalmából rendezett életműkiállítása.
süti beállítások módosítása