-- helyett --

Requiem egy álomért

Harley-Davidson Fesztivál 2008.

Alsóörsön jártam. Bár ne tettem volna ...

"Látom a karórámon, el se kell eresztenem a kormány bal szarvát, hogy fél nyolc az idő. A reggeli szél hiába hatvanmérföldes, nyirkos meleget hoz. Nem tudom, milyen lesz délutánra, ha fél nyolckor már fülledt a levegő.
Úszik benne mindenféle réti rothadás bűze is. A Középső Síkságon visz az utunk, vadrécéző turzások ezrei közt, amint Minneapolisból tartunk a két Dakota felé északnyugatnak, régi kétsávos öntött úton. Nagy forgalma nincsen, amióta mellette vezetnek egy négysávosat. Amikor pangó vízhez érünk, hűvösebb a levegő, aztán elhagyjuk, és melegebb lesz megint.
A kedvem lelem ebben a vidékben. Semmiféle nevezetesség felé nem igyekszünk, de talán éppen ezért. Régi utak nem gyűjtőcsatornái a feszültségeknek. Nádasok-rétek, nádasok-zanót közt zötykölődünk a meghasadozott úton. Rónák szélén, nádasok alján látni is rucát itt-ott. Meg teknőst. Nini, ott egy vörös szárnyú gulyamadár!"

Ez a könyv első bekezdése. Ifjúkorom óta sokat gondolok erre. Ma is gondoltam rá, de majdnem sírtam. Ne feledjétek, az easy rider generáció bibliájából idéztem.

Az alábbi képek nem elszigetelt jelenségeket mutatnak. A Harley Davidson életérzés helyébe lépett valami egészen visszataszító bazári hangulat, a résztvevők egymáson túllicitálva csináltak hülyét magukból, a gyerekükből, a kutyájukból. A joint és sör helyébe  a Cohiba szivar és a Chivas regal lépett, a természet szeretete helyébe a status szimbólumoké - a pénzé, a kényelemé, és a hatalomé. Beültem a kocsmába, leültem itt-ott, és hallgattam, miről beszélgetnek.  Egyetlen szót sem hallottam emlékezetes túrákról, vagy nagy bulikról. Hallottam viszont, hogy hány tizenmillióért tuningolták a motort (amit két éve ki sem hoztak a garázsból,)  meg hogy egyikük mindjárt megveszi a szomszéd standon 37,8 millióért  kiállított Audi R8-ast....

A "szelíd motorosok" gyűltek össze ezen a hétvégén Alsóörsön ....Szomorú vagyok. Jövő júniusban inkább itthonmaradok, és újra elolvasom a könyvet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr19520763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.06.15. 09:04:14

Nem öröm ez, de a szöveg és a képek bármelyik jobb újságban megjelenhetnének változtatás nélkül. Pontos látlelet a 21. század elejének Magyarországáról.
Hálás vagyok érte, hogy megosztottad velünk egyrészt olvasóként, másrészt "szerkesztő"-ként. Sokat emelnek ugyanis a blog színvonalán az efféle szöveges-képes beszámolók.

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2008.06.15. 10:09:33

Igen, elmotorozni a végtelenbe egy életérzés...
Igen, olykor már álom szintjén sem jelenik meg...
Igen, az élet minden területén megmutatkozó jelenségről írsz...

Nem mentem tegnap, így külön köszönet a képes beszámolóért.

A koncert milyen volt?

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2008.06.15. 11:00:20

Remek riportot készítettél, szép felvezetéssel, kellő kontraszttal és csattanóval.
Még az is megeshet így többet kaptam, mintha tényleg ott vagyok. :)

Aramiss 2008.06.15. 14:35:46

... azízirájer érzést pénzért nem lehet megszerezni, már csak azért sem, mert ez az életszemlélet éppen a pénz jelentőségét tagadja (többek közt) Köszönöm a finom kis írottfotózott jelentést : )

PekZo 2008.06.17. 09:36:42

Nagyon tetszett a bejegyzés, egyetértek Lacival, ez egyben van kép és szöveg együtt, és hát igen, nem a süvítő szél a lényeg, hanem a tuning, sajnos.
A maiak meg sem érdemlik az idézetet, de nem bírtam ki :))

Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure
And whatever comes our way
Yeah Darlin' go make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once
And explode into space
süti beállítások módosítása