Ez egy eléggé hevemyészett változat, többet kellene rajta dolgozni (pl. a jobb alsó sarok sötét foltjának világosításával vagy a ház melletti fenyők sötétségének csökkentésével). De arra alkalmas, hogy megmutassa, kb. mire gondoltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr46383569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.03.16. 19:54:14

Ja a házakat is beletetted...Így igen. Jó ötlet.
Tetszik ez a részlet is...
Gabes

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.03.16. 20:05:33

Igen, a házak mindenképpen kellenek a lezárás miatt.

Zitalma-Parfüm 2008.03.16. 20:46:32

Nekem pedig a tér kell!

Ariesé a pontom!

rajli · http://rajlicska.blogspot.com/ 2008.03.16. 21:56:27

Meg ne haragudj Laci, de szerintem Gabes-é a jobb megoldás!

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.03.16. 22:15:20

Nos, elfogadom, hogy a hagyományos, klasszikus fotográfiához közelebb áll a másik megoldás. Én mégis így csinálnám meg abból az alapképből újra - legfeljebb egy kicsit kidolgozottabban.
Nem ez az első eset - és valószínűleg nem is az utolsó - hogy másként gondolkodunk képekről (még a mai napon is tudnék erre példát hozni...), buta ember aki ilyesmiért megharagszik.

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2008.03.16. 22:37:31

A Vágás itt jobban tetszik, kiemeli a táj festményszerűségét, viszont a színvilág, és kontrasztok tekintetében Aries képe finomabb. Nekem most a sötét keret jobban bejön.

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.03.16. 22:51:52

Ezt mondtam is: nincs kidolgozva rendesen, csak a vágást akartam megmutatni. Egyetértek azzal, hogy Gabes képén szebbek a részletek.

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2008.03.16. 23:35:31

A világ legnehezebb dolga, amikor van egy kép és egy „feldolgozás”, akkor véleményt mondani, mert óhatatlanul az a vége, hogy szerintem ez a jó, szerintem, meg a másik, és lehet strigulázni, hogy kinek a Pap…

Megpróbálom a saját véleményemet leírni és egyben megvédeni, a vége, pedig ugyanaz: vagy ez, vagy az. Természetesen. Ez igazából egy „szóbeli műfaj” lenne, ahol x ember y ideig beszélgetne, vitatkozna, mondjuk 30 üveg jó minőségű bor mellett (ezzel is csökkentve az ismeretlenek számát!) Majd leköltözni Baranyába, mondjuk egy rövidke két-három hétre, és mindenki megcsinálhatná a saját véleményét megerősítendő, saját változatát.

Izgalommal vártam a Laci feldolgozását, mert azt ígérte, hogy a kép jobb felső negyedét dolgozná fel.
Ez a változat viszont nem tetszik, mert erőteljesen felborította az egyensúlyt, amit Gabesz képénél az út, mint tengely és attól lévő felső és alsó része biztosított. Nem humorizálva a címmel, nekem az eredeti változat biztosítja a nyugalmat, méghozzá a tökéletes nyugalmat.
Laci képén a jobboldali épület, az eredeti képen látszódó, amúgy sem szerencsés arányai, (már ahogyan a képen látszik) tovább „gnómosodnak”

Gabesz képén a nyugalmat a fent már leírt egyensúly és az épületek és a fák látható és odaképzelt árnyékai, mint kitámasztó bizosítja.
Laci változatánál az az érzésem, hogy földcsuszamlás történt és az épületek és a fák, pont itt tudtak megállni.

Gabesz képénél eszembe se jutott vizsgálni, hogy a kép melyik része világos és melyik sötét, mert „ők” is egyensúlyban vannak és nem feltűnőek.
Elismerem, hogy főleg e képnél, Gabesz „színvilága” és a fekete-fehér e kemény változata nem a nyugalom simogatóan kifejező eszköze, de a mai nyugalmi világunk is egy kicsit ilyen idegesítően karcosan simogató.

Főfüge

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.03.18. 07:52:08

Számomra ez a legszebb dolog, amikor megvitatunk egy fotót. Úgy gondolom és érzem, hogy ez az egyok igazi oka, amíért fotózgatunk és most itt vagyunk. Valóban jó lenne már élőben megvitatni egy pár fotózással kapcsolatos dolgot és FOTÓT valóban néhány korty, finom bor mellett. Gabi is felhívta a figyelm erre a részletre, amit Laci kiemelt a tájból. Mindig is szerettem, ha valaki észrevesz egy részletet az egészben, mint tette ezt Teszfotó is a bal alsó házikóval, említve azt, hogy az egy külön történet. Ez szerintem csak (pillanatnyi) látásmód és hangulat kérdése, hogy milyen részletet gondol valaki feldolgozni és megmutatni a társai számára és amiben persze benne van önmaga is.
Az ilyen (egészséges) vita azért fotos, mert mindannyian olyan egyéniségek és fotósok vagyunk, kiknek már kialakult az egyéni látásmód és a technikájuk is a jó fotó elkészítéséhez.
Számomra ezért jóérzés az, ha valaki bármilyen módon véleményez ((persze csakis ezen az oldalon és csakis TI )) , mert rátalált valamilyen említésre méltó részletre, ami tetszik, vagy máshogy látja ugyanazt.
Jó lenne már találkozni!:-))
Üdv.
Gabes

PekZo 2008.03.18. 10:04:30

Ez a kép a másikhoz képest kevesebb és több egyszerre, kevesebb, mert nincs itt az egész környezet, de több, mert a másik kép egy érdekes részletét emeli ki, a domboldalt a fákkal, szőlővel. A másik képen általános történet itt konkrét értelmet nyer, szinte hallom a föld percegését a lábam alatt, ahogy nehezen jön le, vagy ép megy fel az ember munka közben. Ez nekem így bensőségesebb a másiknál.

Másikról: másiknál

Marla Singer (Nóra) · http://balazsnora.hu 2008.03.20. 08:58:01

Én nem szeretnék igazságot tenni, de gondolom nem is azt várjátok. Ez a változat valóban nyugalmas. A te utómunkádban benne van az a fajta zaklatottság, amit én sok képeden felfedezek. A te változatod nem nyugodt. De én nem technikailag elemzem, hanem csak a látványt fogadom be a magam módján. Gabesé idilli, ez pedig vészjósló számomra.

Marla Singer (Nóra) · http://balazsnora.hu 2008.03.20. 08:59:18

Helyesen: AZ a változat (Gabesé) valóban nyugalmas)

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.03.20. 14:18:30

Valóban. Ha az én képem lenne, biztosan nem a "nyugalom" címet adtam volna neki, mint ahogy Gabes viszont teljes joggal nevezte el így a képét. Másrész - amint azt írtam is - a képi kidolgozottság azért nem az igazi, mert kifejeztetten csak a vágásra koncentráltam.
Mindenesetre nagyon jó, hogy ennyi vélemény született.
süti beállítások módosítása