Mexico, Ciapas állam, Aqua Clara folyó. A Földfömb fotópályázata ürügyén nézelődtem a régebbi képeim között. A "Haladás" kategóriába (A helyváltoztatás eszközei, közlekedési élethelyzetek, gép és utasa) többek között ezt a fotóm neveztem. És a fotót nézve eszembe jutott, mit éreztem  ottlétemkor. Ez a hely annyira tiszta, mint maga a folyó. Mentes mindennemű civilizációtól, infrastuktúrától, bárminemű káros befolyástól. Nincsen semmi olyan, amit mi vívmánynak nevezünk. Nincs telefon, nincs út, nincs közmű, nincs még tán iskola sem. Mégsem éreztem olyat, hogy jaj istenem, minő elmaradottság! Sőt: A nyugalmat és mosolyt látva az arcukon, azt gondoltam, boldogabbak, mint én.

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr42377920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.03.12. 15:35:01

Szép az a vizes kép, de én vágtam volna belőle alul, kb. ott, ahol a lombok tükörképe legjobban megközelíti a kiugró partrészt és balról annyit, hogy fölül az a kis, sötétebb háromszög (csak a partrészlet, nem a tükröződés)leessen.
A gyerekek azonban úgy nagyszerűek, ahogy vannak!

gacsi (nonci) 2008.03.12. 22:16:09

Én inkább fentről vágnám, a jobbfelső öböl már nem kellene, szerintem, és mintha a jobb oldalon lenne még egy alak?
Szép mindkét fotód!
Hogy én hányszor vágyom ilyen helyre... :))

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2008.03.13. 08:49:16

Amikor első alkalommal láttam ilyen színű vizet, el sem akartam hinni, hogy ez a valóság. Azt hiszem, nem okoz meglepetést, hogy hozzám az alsó kép áll közelebb. A szemek viszik a képet, a kisfiú tekintetében ott van a gyermeki kíváncsiság is.

Mész valamelyik találkozóra?

PekZo 2008.03.13. 08:59:58

Gondoltam, hogy én is küldök, de azt hiszem újra át kell válogatnom a képeket :)))
A fölső nekem így is tetszik, szűkebb vágással körbe lehetne koncentrálni a látványt.
A gyerekek nagyon aranyosak, esetleg egy kis kontrasztot bírna még el talán.

Marla Singer (Nóra) · http://balazsnora.hu 2008.03.13. 09:08:16

Köszönöm mindenki véleményét!
Értem én a vágási javaslatokat, de egyszerűen nincs szívem. Ne volt akkor sem, amikor a kép készült, sem most. Nekem ez így teljes. Persze megfotóztam a témát szűkebb kivágásban is, de annak közel sincs ilyen hangulata. Nem tudom. Elbizonytalanítottatok :)

Zitalma-Parfüm 2008.03.13. 12:12:12

Én persze nem vágnék, mert ennyi türkizt ritkán látok egyben, és szívesen csónakáznék én is néhány percig ott.....
A gyerekek.... elemezni való pillanat!Derüs, életerős életkép!Amit ők tudnak, azt nekünk talán nem is kell tudni! A világ már csak ilyen sokszínű és sok pólusú!

Kiállítási darab!
Grat!

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.03.16. 18:43:12

Mesebeli táj...
Nem birtam ki és megkerestem a térképen (Google Earth).
Gabes
süti beállítások módosítása