Néhányan - nagyon kedvesen - rámemileztek, hogy mi történt velem, hogy így eltűntem a blogról.  Örömmel jelentem, hogy itt vagyok, és jól vagyok.
Pura vida! Ez a tulajdonképpen lefordíthatatlan mondat jellemzi az egész országot, ahol az elmúlt 10 napban jártam. Valami olyasmit jelent: Szép az élet, élvezd ki, ne aggódj a dolgokon, amúgy is, mi baj történhet?
Costa Rica-ban jártam, vagyis a Gazdag Parton. Colombus hajósai ugyan az ő megcsodálásukra odasereglő indiánok számos aranyékszere miatt nevezték el így ezt a területet, de a ma már erősen megfogyatkozott őslakosság és a nem túl magas gazdasági fejlettség ellenére is jogosan viseli az elnevezést ez a fél magyarországnyi kis ország.
Partjait két óceán mossa,  Területén síkságok, magas hegyvidékek, működő és kialudt vulkánok egyaránt találhatóak. A kis terület ellenére meglepően sok éghajlati és domborzati különbség miatt az élővilág is sokféle. A legjellegzetesebb persze a trópusi esőerdő és felhőerdő, de sok minden más is megtalálható itt. Nem csoda: a Földön ma élő állat és növényfajok 5 %-a (csak emlősből 205, madarakból 600, hüllőkből 214 faj) él a Costa Rica-i erdőkben és az óceánok partjain.
A virágok olyan hihetetlen mennyiségben és nagyszerű szépségben találhatóak itt, hogy még én sem tudtam nekik ellenállni, el tudnám képzelni, hogy rajli barátunk a maga makrófotós ráhangoltságával mi mindent tudna ott produkálni. (Igaz, nekem kicsit feladatom is volt a fényképezésük, hiszen a barátom, aki üzleti úton is volt egyúttal, ezt kérte tőlem.)
A jövő héten ugyan újra elutazom, de azután, ha hazatérek, megpróbálom Nóra példáját követve megosztani veletek néhány élményemet. Magasan van a léc. de azért megpróbálkozom.

Képek:
1. Vízesés az esőerdőben a Poas vulkán közelében
2. Naplemente a Csendes óceán felett Jaco homokos partjainál
3. A díszbanán virága

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr18357313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gacsi (nonci) 2008.02.27. 21:39:54

Szép helyen jártál, tetszik ez a naplemente is!
Várjuk a képes utibeszámolót, és ezt is köszi!

Aramiss 2008.02.27. 22:46:10

Üdv a fedélzeten. Igen, az élet szép! ...és a virágos kép is. Jöjjön a többi is.

Marla Singer (Nóra) · http://balazsnora.hu 2008.02.28. 07:58:16

Először is, jó, hogy "hazaugrottál" és írtál nekünk, másodszor, és főképp, ne hozz engem zavarba, harmadszor és legfőképpen, ha ilyeneket írsz, és mutatsz, nem Peruba, és nem Laoszba fogok utazni, hanem Costa Ricára. Most.
Kösziköszi, nyomasd a képet, szót, szélvész tempóban! PS: Kellene egy szürkeszűrő a vízesések miatt !!! 67 mm ND4-et tudok kölcsönadni.

PekZo 2008.02.28. 08:59:01

Már ideje volt a beszámolónak és a képeknek, örülök, hogy sor került rá.

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.02.28. 17:07:57

Micsoda táj... és ezek a gyönyörű színek... Nagyon szép lehetett már csak annak alapján is, amit látok.
Üdv!
Gabes

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.02.29. 18:31:47

Na, jó... akkor én most megyek és eladom a házam... :))
.. és utazom! :D

Zitalma-Parfüm 2008.03.01. 18:14:32

Menjünk! bár rohadt messze van, és nem szeretek ennyit repülni!
Hány házad van Timi?:-)))

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2008.03.02. 00:02:11

Lehet, hogy a Timi öt háza kevés, az utazáshoz, ezért eladtam a feleségemét, de most jöttem rá, hogy én nem repülök!

Bicikli???
Én érzem, hogy egyszer egy gazdagpartot el kell érnem, a szegénypartot, már unom!

Főfüge
süti beállítások módosítása