Kedves barátaim!

  Ha már a  zenénél és a pécsi Székesegyháznál (DÓM) tartunk, engedjétek meg, hogy megmutassak néktek néhány olyan fotót  melyek elkészítése nemigen adatik meg mindenkinek.
  Az orgona restaurálási munkálataiban én is részt vettem, mert az előző munkahelyem a  Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra KFT volt.
Az első fotó a kórus feletti ablaknyílásból készült, ahova az orgona redőnyszekrényéről tudtam felmászni...
 

A második az oltártól nézve az orgona belső szerkezeteinek egyes részei láthatók:
szélládák, szélcsatornák, redőnyszekrények stb.
























és ugyanezek az alkatrészek egy-két mágnesszeleppel kiegészítve, ami több, hasonló alkatrésszel együtt arra szolgál, hogy a játszóasztalt, (amire a  klaviatúra is el van helyezve) mobilis és adott esetben a zenekarban a zenésszek között helyezkedhet el az orgonista is. Az orgona távvezérlése ezesetben elektromos kábelok segítségével történik...
















 



A műhelyben fasípok készítésével foglalkoztam.
Szerettem ezt a  munkám:))

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr75336969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.02.12. 23:01:10

Bocsi a szövegszerkesztés miatt, de ha valaki ki dudná javítani a folytatólagosságot, azt nagyon szépen megköszönném...
Gabes

Többet nem fogok kísérőszövegeket írogatni..:-((
Gabes

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2008.02.12. 23:02:32

Szia Gabes!

Nem azért a két üveg Villányiért, de megnyomtam helyetted a Publikál gombot, meg másképp, nem is tudtam volna írni.

Örülök, hogy leírtad, hogy ezek olyan fotók, aminek elkészítése nem igen adatik meg másoknak. Ebből a többiek rögtön tudhatják, hogy nekem miért nincsenek ilyen képeim.

Az első képed, az nagyon dekoratív és látványos, de az igazi izgalmakat, azt a "munkaképeid" igényessége és érdekfeszítő kommentárjaid okozták!

Művészi RIPORTFOTÓK!!!

Köszi az élményt!

Főfüge

rajli · http://rajlicska.blogspot.com/ 2008.02.12. 23:35:29

Nagyon jók a fotóid! Én, mint fával foglalkozó ember, (hivatalosan, mint raktáros, kevésbé hivatalosan fafaragó, megtudom érteni a fához való ragaszkodásodat)az a finom fenyő illat, vagy egyéb más fának az illata, semmivel nem pótolható! Faragtam virginai borókát, az illata és a színe.... Szerintem, aki nem foglalkozott ilyen dolgokkal, az nem is érti ezeket a dolgokat meg igazán. A fa egy örökké élő anyag! Gondolom sajnálod ezt a munkahelyedet?
Üdv: Laci

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.02.12. 23:53:25

Ezeket a fotókat a főnökségnek készítettem mint dokumentumfotókat, de nem engedtem meg, hogy mentesítsenek a szerzői jogtól...még mit nem...
Igen sajnálom, hogy nem dolgozom ott, de csakis a munka miatt...
Egyszer majd elmondon, hogy mért hagytam ("szöktem meg") ott a céget...
Gabes

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.02.13. 00:11:56

Remek képek és jó a szöveg is!

PekZo 2008.02.13. 08:54:37

Ez nagyon tetszett, gyönyörű a dóm, és szépen szólhat az orgona is.

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.02.13. 09:56:54

Jó így bekukkantani olyan területre, amit egyébként nem igen láthatnánk! :)
Nagyon szép! Érdekes egy munka lehetett...
Én is kíváncsi vagyok, hogy miért volt a "szökés" .. ;)

Marla Singer (Nóra) · http://balazsnora.hu 2008.02.13. 16:02:39

Irigyellek a munkádért és ezért a fotzási lehetőségért is.
a képek ámulatba ejtően szépek, és szívemnek nagyon kdvesek.

Zitalma-Parfüm 2008.02.13. 16:51:49

Olyan szépek a színek, olyan bársonyos az egész mint az orgona hangja. Végtelenül előkelő, még így a királyi készülődés titokzatos világában is.
Monumentalitása szépsége különlegessége mind átjön a fotókról. zseniális meglátás és képeslapnak is beilló fotók, a jó értelemben véve persze!!!
Köszi, hogy megmutattad, nagy élmény!!!

-kadris- 2008.02.14. 09:14:20

Emlékszem arra, hogy egyszer felkértek ha jól emlékszem szabadkai fotózásra. NA akkor láttam Tőled ilyen remek fotókat! Ebben a tudásod van benne, a többi képedben a leked is! Ettől függetlenül lenyügözően szép képek!

tesztfoto · http://members.upclive.hu/falcsik.tamas 2008.02.14. 11:48:49

Bevallom, nem rád gondoltam, mint a képek készítője, amikor először ránéztem a bejegyzésre. Hatás-ellenhatás, úgy tűnik, mégis igaz lehet.
süti beállítások módosítása