Önarckép

Kir_Royal

2008.02.11. 22:08

A Menedzser Magazin készített velem (mint fotózó "híres" emberrel) egy interjúszerűséget, és kértek hozzá egy fotós önarcképet.
Ezt küldem. Mit gondoltok róla?

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr40335635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.02.11. 22:34:20

Nagyon komoly és nagyon beállított és a világítás sem frankó... Merevvé teszi a jellemed.
Laci, menj el egy stílusos kávéházba, ahol szép, régi darabok a bútorok...olyanba, ahol olyan természetesen laza a hangulat és nagyon jók a fények:-))
Rendelj egy kávét és valami rövidet (de ne látszódjék a reklám...), tedd a géped az asztalra és gondolj valami szépre... vagy olvass valamit "pl. Fotóvilágot..."
De ezt ne küld el és most bocsi, de ez a fotó egy rosszul megvilágított igazolványkép...hez hasonló...
Bocsi...
Gabes

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2008.02.11. 23:02:30

Én bátran leírhatom a véleményem, mert nekem Pécs az messze van, de Kecskemét az mégmesszebb, tehát ebből is láthatod, hogy milyen bátor vagyok!

Nekem ez a portré, önportré nagyon tetszik.
Egy nagyon profin és szépen világított, nem igazolványkép.
Valójában egy zsánerkép, ami nem igazán ment még át a fotózásba. Talán, majd mostantól, de azért kíváncsi lennék gabesz variációjára is, ami a "kávét és valami rövidet" emlegetésekor fogott meg.

Én ezt a fotót bátran kitenném a faladra!

Bár a legjobb megoldás, ha riport közben készül a kép, mert akkor az egy riportfotó. Ez komoly!

Most látom, hogy a képtől jobbra Kínai szerint lefelé olvasható, hogy egy komoly ujság kért meg és már el is küldted!
Nem tudom, hogy a riportot is el kell e küldened, vagy azt ők csinálják, minden esetre ne felejtsd el megemlíteni, hogy e tényleg remek fotót én támogattam!
Most jut eszembe! Van abban valami megtiszteltető, ha a saját fotódat közlik!
Így már teljesen más!
Dupla pite!

Főfüge

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.02.11. 23:30:57

Gábornak minden bizonnyal nagyon igaza van a világítást illetően. A helyszín azonban nem jön össze az ő javaslata szerint, ráadásul kimondottan portrét kértek. Persze ha az ELBAFOT-os képek között bárkinek van rólam olyan képe, amelyiken fényképezőgéppel együtt látszom, akkor talán még ki lehet javítani a hibát, és el lehet küldeni az újságnak egy ennél lényegesen jobb fotót.
Füge biztató szavait köszönöm.
Ami pedig a szigorúságot illeti: 40 képből ez volt a legvidámabb ... Mit csináljak, ilyen rémisztő pillantásom van. :-)

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.02.12. 06:46:51

...Hajjaj...ma büntetésből megvonom magamtól a reggelit az ebédet és a vacsorát is...és a holnapi reggelim is...
Hogy én mért mondom ki mindig azt, amire gondolok...?
Gabes

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.02.12. 07:09:40

Tiltakozom!
Gábor légy szíves egyél rendesen, mert árt az egészségnek az éhezés. De persze ha fogyókúrázni akarsz ... :-)
Azt azonban nagyon szépen kérem Tőled és a többiektől is, hogy ne rejtsék véka alá a kritikus, sőt, a nagyon kritikus véleményeket sem. Barátok vagyunk, és tudjuk egymásról, hogy nem hátsó szándékkal, hanem kifejezetten segítésből, és a képek érdekében mondunk esetleg rosszat.
Úgyhogy lehet, hogy inkább nekem kellene ma a falatot a számtól megvonni, amiért nem fogadtam kellő alázattal a kritikát. :-)

Zitalma-Parfüm 2008.02.12. 07:44:34

Szerintem is igaza van ariesnek, én is megijedtem mikor megláttam, pedig én tartottam a derítő kartont, de a végeredmény tényleg sötét lett, vagyis a világítás éles, és a lágyítás nem változtatott rajta. nekem az jutott eszembe, hogy Laci tulajdonképen ilyen... Komolynak és komornak mutatja magát, meg úgy is csinál, de a végén mindig kiderül, hogy arany szive van, és tejszínhabos lelke.... de ezt csak Ti tudjátok:-).. meg én:-)
De ez a fotó akkor is kemény!
aries csak így tovább, a jó kritika a jó fotóstól mindig jól jön!!!
nekem is segíthetnél, csak kicsit messze vagy.. na de mindjárt itt a tali!!

gacsi (nonci) 2008.02.12. 08:07:15

A tónusvilág, a lágyság, a megvilágítás nekem tetszik, egy kicsit a jobboldali orcádon erős a fény, jobb lett volna, ha félárnyékos az egész jobb, Neked baloldalad, :))Vagy az orrárnyék erős, és akkor derítéssel, de az előbbi nekem szimpatikusabb mgoldásnak tűnik.
Alul a képkivágás sok, nekem.
A komolysággal nincs gond, inkább kissé feszélyezett vagy merev az arckifejezésed, és a gépbeállítás, mármint a nézőpontmagasságé, alacsony.

Marla Singer (Nóra) · http://balazsnora.hu 2008.02.12. 08:23:44

Laci, mint fotó, ez remek, és kifogástalan. Ha látni fogom az újságban, és elfelejtem, hogy ismerlek, azt mondom majd: "WOW, ez ám a komoly ember! Ízig-vérig művész, aki nem ismer alkut." Egy baj van vele: Ez nem te vagy. Vagyis mi nem ilyennek ismerünk. Persze, ha te ilyennek szeretnéd láttatni magad, vagy legbelül ilyennek érzed magad, akkor nekünk ezt el kell fogadnunk. (Mindenesetre a Queen-rajongók szívébe biztos belopod magad (innuendo)) :)
Na jó. A rendezői jobb szemedben azért ott van egy nagy adag huncutság....

PekZo 2008.02.12. 08:51:01

Nekem tetszik a nézés, "nincs alku" tekintet, menedzser magazinba ilyen kell.
Ugyanakkor a vágást én szűkebbre venném, úgy feszesebb lenne a kép, illetve a lágyítás nekem nem hiányozna, ha nem lenne, a tekintethez hozzátartozna a kemény élesség is.

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.02.12. 09:19:08

Szerintem nem rossz ez a fotó, más az, ha az ember magának vagy a családnak, barátoknak készít egy önarcképet, vagy egy komoly újság, komoly cikke mellé.
Én nem érzem, hogy szűkebbre kéne vágni, pont akkor lenne véleményem szerint olyan 'igazolványképes', meg hát én különbenis szeretem a nagy teret. :)
Talán lehetne a szemszög kicsit feljebb, és a fény kevésbé alulról jövő, és hát nem tudom.. a gép az mindenképp kell a fotóra?! De mivel azt írtad, hogy 'fotós' önarcképet, így bizonyára. ;)) Nekem nem hiányozna róla...

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2008.02.12. 09:35:09

Önmagunkat fotózni talán az egyik legnehezebb feladat, én tudom, van benne tapasztalatom. :)
Az első és legnehezebb, hogy a muris és tán zavarbaejtő helyzet ellenére természetesek maradjunk. Itt úgy érzem ez nem sikerült. Többen írták, hogy ez a kép milyen szigorú és komor. Én nem ezt érzem. Komor itt maximum a világítás. Szigor helyett pedig teljes érzelementességet érzek. Nincs mögötte a lényeg, a Laci! :)
De mondom ez a legnehezebb, magunkat adni a kamera előtt. Elsőre nem is szokott sikerülni. Talán lelked mélyén nem is szerettél volna túl sokat megmutatni magadból, talán ezt érzem itt.
Ha sokat fotózod magad ez idővel oldódik. :)
Ha technikai oldalról közelítem meg a képet a világítás így sehogyse tetszik.
Portrénál 3 fő alapvilágítás van.
Kis orrárnyék, a háromszög, valamint a feles.
A feles világítás nyílvánvaló melyik.
A háromszögnél oldalról kicsit előre mozdulunk a felesből világításban. Az árnyékos oldalra a szem alatt egy háromszög alakú fény vetül, innen a neve.
Végül a kis orrárnyéknál már szinte szemből jön a főfény, az orr csak egy leheletnyi önárnyékot vet.
Nálad a világítás valahol az utolsó kettő között van.
Az orrárnyék mindig a legfontosabb. Itt már kimozdultál a kis orr árnyékból, de még nem zárt össze a háromszög. Így nagy csúnya orrárnyékot kaptál, ami előnytelen.
A háromszög világításhoz kicsit még a főfénnyel ki kellett volna mozdulni oldalra és mindenképp kicsit felfelé.
Az a baj, hogy nehéz ezt így szavakba önteni, pláne, hogy nem bánok velük valami mesterin, úgy is mondhatnám Fügésen. :)
De majd ha találkozunk szívesen megmutatom mire gondoltam élőben egy lámpával. :)
Addig is szerintem állj neki mégegyszer és több érzelmet bele!

ET-

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.02.12. 09:38:23

Mondtam én, hogy Tüstől lehet tanulni! :P

rajli · http://rajlicska.blogspot.com/ 2008.02.12. 17:30:59

Szia Laci!
Mát tegnap is nézegetem a fotódat. A többiek már minden okosságot elmondtak. Én nem ismerlek személyesen, ezért kissé kívülállóként leírnám az érzéseimet. Nekem nem a komolysággal van bajom.. Az én érzésem inkább az, hogy egy feszült, merev férfi portréja. A jó portrésok, mindig írják, hogy el kell beszélgetni a partnerrel, oldani a hangulatot stb. Tudom teljesen idétlenül hangzik, de Nálad mintha pont ez hiányozna. Olyan, mintha hirtelen valaki belekényszerített volna ebbe a fotózásba. Jó nagy marhaságnak hangzik egy önportrénál, de nekem ez az érzésem.
Üdv: Laci

-kadris- 2008.02.13. 18:36:11

Szia Laci!

Letisztultan teljes önismerettel ez vagy Te. Csont nélkül!
süti beállítások módosítása