Egy kis tréfa hétvégi bugaci fotóstúránkról.

 

Timi és Marci kérdezték, de talán másokat is érdekelhet, hogy hogyan készül egy ilyen kép.

A kiindulás egy panorámakép. Legyen rajta viszonylag homogén ég és előtérelőtér kb. 1/4 - 1/4 részben. Fontos, hogy a horizont egyenes legyen és a kép két szélén legetőleg ne legyen semmi, vagy legalábbis jól illeszkedő dolgok legyenek ott (ugyanis ezek egymás mellé kerülnek majd a bolyónkon). Ezek után változtassuk meg az oldalarányokat, hogy egy négyzetes képet kapjunk. Ezen a képen nyilván függőlegesen megnyújtott házakat és fákat kapunk majd. Tükrözzük az egészet függőlegesen, majd a PS-ben alkalmazzuk rá a Filter/Disort/Polar coordinates parancsot, és máris megkapjuk a majdnem kész képet. Persze bizonyos szépítészeti beavatkozások még szükségesek pl. az illesztéseknél, de ez majd adja magát.
Jó szórakozást! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr31288500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vera27 2008.01.07. 20:17:30

Szia!

De jó lenne, egy ilyen bolygón élni! Ez nem tréfa, ez számomra nagyon komoly!
Egy igazi tanyabolygó, ahol pince, padlás tele van, tüzifa bekészítva, bor a pincében, pálinka elérhető közelségben, mert hideg van, ha fölránt "valaki", akkor nem lehet világgá menni, illetve mindíg hazatalálunk.
Nagyon kedves ez a fotó nekem, vágyaink egy pici szeletkéje, sok ember rájönne, ha nézhetné e képet!

S így már nem is tréfa, nem is humor, hanem:
KIRÁLYI!!!

Szevasz: Vera

gacsi (nonci) 2008.01.08. 07:59:07

Ez olyan barátságos és kedves kisbolygó, nagyon tetszik!
A kis út hova vezet? :)

ET- · http://lorantmarton.blogspot.com/ 2008.01.08. 11:29:22

Ez aranyos, tetszik! :)
Technikailag hogyan készül egy ilyen kép?

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.01.08. 13:00:43

Azt hiszem nekem nem a 'tréfa' miatt, hanem leginkább a boldogságtól görbülne folyton felfelé a szám, ha itt lakhatnék. :))
Denagyontetszik!!! :)
"Tanyabolygó, pince, padlás, tüzifa... szinte teljes a felsorolás, csak nekem még egy kandalló és egy-két kutya kellene ide. ;)
Hmm... most megyek álmodozni :)

Ezt nagyon eltaláltad!
A technika engem is érdekelne.

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.01.08. 14:44:30

Köszönöm a kedves értékeléseket.
Gabinak: az út a bolygó középpontjába vezet, ott van a vera-jános által megálmodott borospince. :-)
Timinek és Marcinak (és mindenki másnak, akit érdekel): a kiindulás egy panorámakép. legyen rajta viszonylag homogén ég és előtér kb. 1/4 - 1/4 részben. Fontos, hogy a horizont egyenes legyen és a kép két szélén legetőleg űres legyen, vagy legalábbis jól illeszkedő dolgok legyenek ott (ugyanis ezek egymás mellé kerülnek majd a bolyónkon). Ezek után változtassuk meg az oldalarányokat, hogy egy négyzetes képet kapjunk. Ezen a képen nyilván függőlegesen megnyújtott házakat és fákat kapunk majd. Tükrözzük az egészet függőlegesen, majd a PS-ben alkalmazzuk rá a Filter/Disort/Polar coordinates parancsot, és máris megkapjuk a majdnem kész képet. persze bizonyos szépítészeti beavatkozások még szükségesek pl. az illesztéseknél, de ez majd adja magát.
Jó szórakozást! :-)

Aramiss 2008.01.08. 16:03:04

Mindjárt ki is próbálom egy bugacoson ezt a visszataszító péesezésest.

vera27 2008.01.08. 16:19:28

Kedves GPX 600!

Szégyellem, hogy ilyen figyelmetlen voltam, mert nem írtam arról,hogy addíg amíg rakod a fát a kandallóba, addig a két kedvenc kutyád kergeti a kedvenc macskádat, aki a szájába viszi a kedvenc madárkádat.
Persze ezt innét nem látni, a fától, még az erdőt sem!

Szevasz: Vera

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.01.08. 17:10:24

Köszönöm Laci a részletes leírást, ezt én is kipróbálom majd, bár nem hiszem, hogy a feltételeknek lenne most megfelelő képem. :) De a tiéd nemcsak a technikai kivitelezés miatt tetszett meg ennyire, hanem mert tényleg egy kis álombolygót hoztál létre, amibe úgy látom nem egyedül én szerettem bele. ;)

Kedves Vera:

Először is: örülök, hogy látlak! Légy üdvözölve!! :)

:) Nem voltál figyelmetlen, én vagyok telhetetlen! :)))

... a tengerimalacom kimaradt :P

Aramiss 2008.01.08. 17:18:38

Kipróbáltam feltöltöttem ... hát, mindenesetre szórakoztató : ) a tied egyébként jó.

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.01.08. 18:19:22

Na, hát most hogy így eljátszadoztam én is egy képpel, rájöttem, hogy azért egy ilyet nem olyan egyszerű összehozni. :) A technikai rész az persze elsajátítható, de az alapfotónak kell nagyon jónak lenni, hogy a végeredmény is élvezhető legyen. :)
És a tiéd az!

vera27 2008.01.08. 18:52:52

Kedves GPX 600!

Sokat nem álmodoztál, azonnal a tettek mezejére.
Saját bolygó? Saját bolygó?
Állatsereglettel, tengerimalac?
Hol fognak ezek bolyongani? Ki fogja moderálni a bolygást? Ki- és mi körül fognak bolyongani?
Meddíg tart egy Hóbolygónap és egy hóbolygóhónap, és hány hóbolygóperc két hóbólygóhét meg háromhóbolygóhónap és ez így mind együtt, hány hógolyó?
Lehet, hogy begolyóztam?

Szevasz: Vera

aries31 · http://grefafatermekek.blogspot.com 2008.01.08. 19:54:49

Hűűű...de kedvet kaptam egy csillagközi találkozóra:-))
Nagyon jó és nagyon, hangulatos az alapfotó. Azért van valami nagyon egyedi és megkapó ebben a FALUSI idilben...:-))
Üdv!
Gabes

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.01.08. 20:09:01

Mennyi kérdés.. :o)
Hogy merre fognak bolyongani?! Hát a kutyák körülöttem, a macskák a kutyák körül, a tengerimalac a macska körül, és az általad említett kedvenc madaram meg csak úgy körbekörbe. :) Az én bolyongásom még kérdéses :)
Időszámítást beszüntetem, hogy ne golyózzon be senki. Hógolyózni, hideget jófajta pálinkával, forralt borral, kandalló melegével ellensúlyozni lehet jönni bármikor. Már amennyiben megadatik nekem egy ilyen jóhóbólygó! ;)

Laci, még egy kérdés. Lehet hülyéket kérdezek, de ... ezt tudatosan fotóztad ehhez a körbekörbekarikába-hoz?! :)

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2008.01.08. 21:27:10

Timi: ez egy igazi pusztai kép eredetileg, magas éggel, sok előtérrel, és egy tanyával a horizonton. Ebből csináltam először panorámát, aztán meg kisbolygót. Szóval nem direkt erre készült, csak nagyon alkalmasnak látszott. Örülök, hogy ennyire megtermékenyítően hatott rátok.

GPX_600 · http://timeabelenyesi.blogspot.com/ 2008.01.08. 22:49:02

:) Már régen is gondoltunk rá, hogy lehetne ilyeneket játszani, hogy pl. egy témára, vagy egyfajta technikára ki milyen fotókat tud összehozni?! Biztos tanulságos lenne, hogy ki hogy oldja meg a feladatot.
Köszi mégegyszer, hogy leírtad nekünk!
Szép lehet az erdeti fotó is...
süti beállítások módosítása