......................Tiszteletem és Főhajtás az ott dolgozottak előtt!......................... 

Ez életem legelső digiporámája, ami az én fotóimból készült! Elindultam vele Békéscsabán az Országos Digiporáma Fesztiválon. Az a kópia sajnos az én baromságomból hibás volt, és a lassú rész után a zene teljesen elhagyta a képet! A fesztivál után 15-20 óra alatt kijavítottam, aki csinált már digiporámát, az tudja, hogy ez nem is idő! Isten óvja, aki egy ilyennek nekiáll! 40 film indult, 13.(!) lettem!       Kemény kritikát!

A bejegyzés trackback címe:

https://lato-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr581575168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zitalma-Parfüm 2009.12.05. 07:47:22

A kemény kritika a kemény munkáért jár!
Precíz, igényes és nagyon érdekes a zene és a fotók összevágása. A képek a valóságról mindent elárulnak, igen keményen hatnak a látásra és a lélekre egyaránt.

Nekem ami sok, az az ismétlésszám, vagyis, hogy a többször látott képek már nem sokkolnak annyira mint amikor először látom, és döbbenek meg rendesen.

De ez egy remek munka, történelmet írtál!!!

Grat!

Kir_Royal · http://www.kiralylgy.hu 2009.12.05. 11:01:37

Igazán figyelemreméltó alkotás!
Ami a legjobban tetszik, hogy a képek mozgása teljes mértékben összhangban van a zenével, ezen én nem is látok semmi javítanivalót.
Ami hiányérzetet kelt bennem, az a képek egymásutániságának esetlegessége. Nem sikerült felfedeznem a "történet ívét", ami lehet az én hibám is, de talán nem vagyok egyedül. Nem értem, hogy az egyes képek miért pont ott vannak, ahol, nem következik az egyik a másikból sem tartalmilag, sem formailag. (Ez alól talán a digiporáma vége a kivétel, ahol felfedezni véltem némi koncepciót.) Különösen zavaró ez a dolog a zenével való összavetésben. Amikor hangulati változás jön a zenében, egy crescendó, vagy egy líraibb rész, az nem fejeződik ki képben, egyszerűen jöb a következő fotó. Több ilyen is, de pl. 3:54-nél egy önmagában semmitmondó kép ugrik be, miközben a zenében egy nagytotál jön.
Szerintem ezen érdemes lenne még egy kicsit reszelgetni, mert amúgy kvalitásos munka.

tutajos_g · http://tutajos.fotosblogja.hu 2009.12.05. 11:39:24

Elsőnek én is gratulálok az összeállításhoz, János. Gyönyörű képanyag, a zenével párban, fokozzák egymás hatását. Nagyjából tisztában vagyok vele, mekkora munka... És akkor most pár észrevétel.
- Zita is említi a képismétlést. Figyelmes néző ilyenkor nem a képen döbben meg (újra), hanem eszébe villan, hogy hoppá, ezt már láttam. Kizökkentheti a hangulatból.
- Dicséretes a törekvés, hogy a zenének nem csak a hangulatával, de a ritmusával is igyekszik összhangban lenni. A néhol még a nyolcadmozgásokhoz is igazodó képváltás viszont azt eredményezi, hogy olyankor még felfogni sincs idő a képeket. Van téma, amihez ez passzol, a mostani szerintem nyugodtabb snitteket igényelt volna.
- A zene két nagy csúcspontjához (1:26, 3:51) kívánkoznának a legnagyobb döbbenetet kiváltó képek. Én itt a másodikhoz tartozót nem tartom annyira erősnek, lett volna jobb a sorozatban.
- A 3:02-nél megjelenő színes képről úgy érzem, kilóg a sorból, a többitől eltérő erős utómunka miatt. Jobbnak tartottam volna, ha mindvégig megmarad a dokumentatív megközelítés.
- A zenében világosan megjelenő ívet és tagolást (bevezetés, főtéma, lassú rész, visszatérés, lezárás) nem igazán érzem visszaköszönni a képekben. Kíváncsiságból megnéztem zene nélkül -- inkább csak a vágási ritmusból érezni a szakaszokat, a képi világ nem különbözik markánsan.
- Hiányoltam a diaporáma műfajra oly jellemző változatosságot a képek közötti átmenet megvalósításában.

Kedves János, Te kérted a kemény kritikát, remélem megbocsátasz. Hozzáteszem, hogy véleményemben a tévedés jogát fenntartom :) Gratulációm és elismerésem megismétlése mellett baráti üdvözletem küldöm,
Gábor

-kadris- 2009.12.05. 14:20:58

Monumentális lett, mint a zenéd! A képek baing hatnak. A zene tökéletesen passzol, és a ritmust viszik a képek. Olvastam fentebb az ismétlődésekről. Hiányom lenne, nem vésném annyira az eszembe! Nekem kell, hogy lássam, érzem milyen volt régen! Kedvenc képem még mindig Indokína! Köszönöm az élményt és sajnálom, hogy lekéstél ezzel a remekművel!

kerekes_zsuzsi · http://zsufotoblog.blogspot.com/ 2009.12.06. 19:35:52

Drága Főfüge, remekül összeállítottad az anyagot, döbbenetes, letaglózó, nyomasztó képek a jelenlegi helyzetről. Az ember elgondolkozik sok mindenen a képek láttán, ami messzire vezet.
Nekem az egyetlen bajom, a diaporáma elejével van, annyira gyorsan változtak a képek, hogy felfogni sem volt időm. Tudom a zenéhez így passzol, mégis önző módon inkább néztem volna őket hosszabb ideig.
Elvonatkoztatva a témától, a második (szűkebb) ellenfényes galambos képet remeknek találom.
És közben azon gondolkozom, milyen jó lett volna, ha akkor is készül egy ilyen összeállítás, mikor itt még munka folyt, mikor az itt dolgozó emberek itt élték le a fél vagy egész életüket. Ha így magamban próbálom elképzelni, még megrázóbb a sorozat.
És remek KirRoyal idézete is az elején.

És gratulálok a munkához, a helyezéshez, anno próbálkoztam én is diaporámával, de a türelmem és időm véges volt, így minden tiszteletem azé, aki egy ilyen munkát létrehoz.

neuhauser 2010.02.04. 13:50:05

Gólyakalifa (vagy Avatar??) érzésem támadt a nézése közben...a csonka, fogyatékos ruhagyár, aki véraláfutásos, beteg testéről nappal döglegyeket hesseget el, az éjjeli álom leszálltakor versailles-ként ébred: pompázik, csacsog, habzsolja a fényt, a bókokat, elbűvölően mutat, a gépek zajonganak, köpenyesek sürögnek, a gyárnak feladata van
Pszt, hagyjuk ma kicsit tovább aludni.

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2010.02.04. 14:10:12

@neuhauser: Jézus, Mária!

Ez valami reinkarnáció? Bár az se jó, mert nem létező személyek, nem reinkarnálódnak!

Köszi szépen!

neuhauser 2010.02.23. 17:24:28

se rokona, se ismerőse...nem vagyok e két megidézett személynek §:)

(karistolok ide egy anonimust)
A

Főfüge · http://sonaj51.blogspot.com/ 2010.02.23. 17:48:15

Mi történt? Netkávézóban dolgozól?

neuhauser 2010.02.24. 13:48:29

Törlesztek
adósságot
hitelt
egyebet

ugyanitt kihasználatlan kapacitású agyfélteke kiadó vagy értékegyeztetéssel elcserélhető sasszemre vagy botfülre

Rigó2 2011.03.11. 13:58:40

Kedves Főfüge!

Először is gratulálok! Szép munka!
Hogyan jutottál be a gyárba? Ki most a tulaj? Bemennék én is egy kicsit forgatni... Kérlek jelentkezz itt, vagy írj mailt a julianna.ugrin@havasfilms.com-ra!
Köszönet!
Rigó2
süti beállítások módosítása